Quantcast
لوکتو | صحبت‌های کارمندان در مورد شرایط کار در استدیو راک استار
ورود عضویت

صحبت‌های کارمندان در مورد شرایط کار در استدیو راک استار

توسط محمد جواد عبداللهی پور در تاریخ 26 مهر 1397
صحبت‌های کارمندان در مورد شرایط کار در استدیو راک استار

بعد از مصاحبه اخیر دن هاوسر (dan houser) که در آن به ساعت کاری زیاد برخی از سازندگان در استدیو اشاره شد، شایعاتی زیادی حول محور راک استار و کارکنانش ایجاد شد و حالا به نظر می‌رسد که در روز‌های پیش رو صحبت‌های زیادی را از طرف کارکنان راک استار خواهیم شنید.

تعدادی از کارکنان در استدیو به صورت ناشناس با خبرگزاری VG247 صحبت کرده‌اند و اینطور که پیداست هرکدام از آن‌ها، تجربیات متفاوتی را از کار کردن بر روی بازی Red Dead Redemption 2 دارند.

بعضی از آن‌ها از ساعت کاری بالا بدون هیچ مزیت و فایده‌ای می‌گویند و بعضی‌ها از حقوق اضافه برای ساعت کاری زیاد.

 

«من دوست نداشتم که در رابطه با این موضوع، توییتی بنویسم (چرا که قصد جلب توجه ندارم)، اما من یکی دیگر از کارکنان راک استار هستم که در این شرایط سخت حضور داشتم و توانستیم بازی را در زمان مناسب آماده کنیم. بعد از این که دیدم وضعیت در استدیو به یک جهنم تشبیه شده، بسیار ناراحت شدم. چرا که اصلاً اینطور نیست. ما پاداش بسیار خوبی دریافت کردیم و البته کار کردن در وضعیت پیش آمده، کاملا اختیاری بود. در هر حال احساس مسئولیت کردم و سعی کردم تا تجربه‌ام را با همه به صورت ناشناس در میان بگذارم»

 

اما فردی دیگر در رابطه با پاداش و ساعت کاری صحبت‌هایی متفاوت کرده و می‌گوید که با هر بخش از استدیو به نحوی متفاوت برخورد می‌شد:

«می‌خواهم، وضعیت را از دید خودم به طور ناشناس بگویم. همه ما به صورت همزمان پاداش دریافت نمیکردیم.قطعاً اینطور نبود. ممکن است بخش‌های دیگر احساس اجبار و سختی بهشان دست نداده باشد. اما شک ندارم که توییت‌های زیادی از کارکنان بخش دیزاین و QA دریافت خواهید کرد. به طور میانگین وضعیت بد نبوده است اما خودم بیش از 50 ساعت در هفته کار می‌کردم و حتی اگر کاری هم وجود نداشت هر آخر هفته باید به سر کار می‌رفتیم. نمی‌گویم که بقیه حرفت درست را نمی‌زنند یا دروغ می‌گویند، اما قطعاً فقط از دید خودشان به وضعیت نگاه می‌کنند. این حرف ها در دلم مانده بود.»

 

سایر افراد در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با وضعیت بحرانی و دشوار در استدیو صحبت میکنند و تجربیاتشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

 

«فقط برای اینکه مثال درستی از چیزی که میگویم بیاورم، در مراحل ساخت بازی، گاهی بیشت از 50 ساعت در هفته کار می‌کردم و حدود چند ماهی این اتفاق در چند هفته رخ می داد، اما گاهی هم کاملا تعطیل بودیم. بیشتر حدود 40 ساعت در هفته کار می‌کردیم که من مشکلی با آن نداشتم»

 

راک استار اخیرا، در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفته است و همه این‌ها بعد از مصاحبه دن هاوسر (Dan Houser) اتفاق افتاد، که در آن به کار کردن 100 ساعتی در بعضی از هفته‌ها اشاره کرد.

بعد از همه این اتفاقات هاوسر مشخص کرد که صحبت‌هایش فقط در رابطه با خودش و برخی از کارکنان تیم نویسندگی بود و اشاره کرد :«هیچ کس در استدیو مجبور به سخت کار کردن نبود»

حالا شاهد این هستیم که همه در حال بررسی این اتفاقات هستند، از کارکنان سابق راک‌استار گرفته تا سازندگان فعلی و حتی منتقدان بازی‌های رایانه‌ای. توییتی از طرف یکی از کارکنان سابق بخش تبلیغاتی راک‌استار که در تبلیغات بازی GTA 4 نقش داشت منتشر شده که ادعا می‌کند شرایط در دهه قبل هم بسیار سخت بوده است:

 

«حدود 10 سال از جدا شدن من از راک‌استار می‌گذرد، اما با اطمینان می‌گویم که شرایط کاری در مراحل ساخت GTA IV بسیار سخت بود وهمیشه حس میکردید که یک سلحه بر روی سرتان وجود دارد و شما مجبور بودید هر روز هفته کار کنید.«شنبه و یکشنه هم اینجا باشید» چون سم و دن در این روز‌ها کار می‌کردند، دوست داشتند که بقیه‌ هم در روز‌های تعطیل کار کنند.»

 

نکته جالب اینجاست که راک استار اخیرا به کارکنانش اجازه داده است که در رابطه با کار و استدیو در فضای مجازی صحبت کنند. ویوین لنگدن (Vivianne Langdon)، یک برنامه نویس در راک استار، با بیان جمله‌ای کوتاه موضوع را از جانب خودش خاتمه داد:

 

«هیچوقت اتفاق نیافتاد که من بیش از 50 ساعت در هفته کار کنم (50 ساعت موقعیتی‌ است که خیلی کم رخ می‌دهد)، به طور معمول من روزی بین 2 تا 6 ساعت کار می‌کنم و برای همین مقدار ساعت کاری حقوق دریافت می‌کنم.»

 

این توییت، مثل صحبت‌های قبلی جنجالی نشد و تقریباً بازخوردی نداشت چرا که مثل سایر توییت‌ها راک استار را مورد انتقاد قرار نمی‌داد. لنگدن اضافه کرد که، با وجود اجازه دادن راک استار به کارکنانش برای صحبت در رابطه با کارشان، دیدن چنین توییت‌هایی در طی چند روز آینده اصلا دور از ذهن نیست.


برچسب ها: Red Dead Redemption 2

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید...

مایکروسافت دو استودیو Obsidian Entertainment و inXile Entertainment را خرید

کمپانی مایکروسافت از خرید سهام دو استودیو Obsidian Entertainment و inXile Entertainment خبر داد. با لوکتو همراه باشید

اشکان عظیمی - 20 آبان 1397

از عنوان جدید استودیو Ninja Theory در سال 2019 رونمایی خواهد شد

استودیو نینجا تئوری که بعد از ساخت بازی Hellblade در سکوت فرو رفته، با توجه به صحبت‌های فیل اسپنسر، قرار است در سال آینده عنوانی جدید را معرفی کند. با لوکتو همراه باشید.

محمد جواد عبداللهی پور - 21 آبان 1397

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Crackdown 3 اعلام شد

مایکروسافت سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Crackdown 3 را اعلام کرد. با لوکتو همراه باشید.

حسام افرومند - 18 آبان 1397


نظر خود را بنویسید





بازی
فیلم
سریال
مطالب