Quantcast
لوکتو | رستگاری راک استار؛ تجربه ای دو ساعته از بازی Red Dead Redemption 2
ورود عضویت

رستگاری راک استار؛ تجربه ای دو ساعته از بازی Red Dead Redemption 2

توسط مجید نوردوست در تاریخ 05 آبان 1397
رستگاری راک استار؛ تجربه ای دو ساعته از بازی Red Dead Redemption 2

 

 

در نسل هشتم کنسول‌های بازی سبک Open-World با جهش بزرگی مواجه شد. شاید یکی از دستاوردهای هیجان‌انگیز این دوره همین باشد. این سبک به شکل تعجب برانگیزی مورد توجه اکثر بازی‌سازان قرار گرفت. تا چند سال پیش فکرش را نمی‌کردیم که متاگیرسالید هم به یک بازی Open-World تبدیل شود. این سبک در حالی که دست بازی‌ساز را برای خلق محتوای بیشتر باز می‌گذارد سختی‌های خودش را هم دارد. سبک Open-World عملا داستان‌سرایی خطی در بازی‌ها را بسیار کمرنگ کرده و در عوض آزادی عمل بسیار زیادی به گیمرها می‌دهد تا بتوانند بازی را به شکلی که خودشان دوست دارند ادامه دهند. همچنین می‌توان با خلق یک جهان بسیار بزرگ، کلی ماموریت و کارهای هیجان‌انگیز در بازی قرار داد. چه چیزی بهتر از این؟


اما در میان شلوغی بازی‌های این سبک قطعا راک استار در اوج قله ایستاده و سایر استودیوها هنوز به میان راه صعود به این قله هم نرسیده‌اند. هر چقدر هم اسپایدرمن یا اساسین‌کرید‌های این دو سال اخیر خوب از کار درآمده باشند، راک‌استار با عرضه بازی Red Dead Redemption 2 نشان داد که چند سالی از همه بازی‌سازان جلوتر است. در حالی که دیروز این بازی برای همه قابل بازی شد، نقد و بررسی آن در این مدت زمان کم حداقل برای ما که در ایران هستیم امکان پذیر نیست؛ اما این بازی آنقدر شگفت‌انگیز است که در دو ساعت اول من را مجذوب خودش کرد. کمتر بازی را به یاد دارم که چنین کاری را کرده باشد. زمانی که وارد بازی می‌شوید تنها چیزی که نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند قدرت راک‌استار در ساخت محیطی به شدت زیبا، با توجهی باورنکردنی به جزییات است. چند روز پیش یکی از سازندگان بازی گفته بود که شاید پرداختن به این سطح از جزییات لازم نبود، اما راک‌استار خودش را موظف می‌دانست که این کار را انجام دهد. چون می‌تواند چنین کاری انجام دهد و همه از آن‌ها انتظار دارند. واقعا هم ما از راک‌استار چیزی کمتر از این انتظار نداشتیم اما نمایش نهایی آن‌ها در بازی Red Dead Redemption 2 چیزی فراتر از انتظارات ما بود. نگاه کردن به این سطح از جزییات کار آسانی نیست. بازی آنقدر زیباست که شما را از بازی کردن باز می‌دارد و کاری می‌کند که فقط به محیط نگاه کنید. آخرین ساخته راک‌استار برای این آمده تا یک نمایش قدرت روی همه کنسول‌های بازی داشته باشد. مهم نیست بازی را روی ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن ۴ یا مدل‌های ایکس و پرو بازی می‌کنید. بازی را با هر استانداردی که بسنجید فراتر می‌رود. راک‌استار مرزها را جابه‌جا کرد. شاید این حرف را تا قبل از این بازی می‌توانستیم به Uncharted 4 بگوییم؛ اما بازی Red Dead Redemption 2 آمد تا سطح جدیدی از کیفیت یک بازی را به ما نشان دهد.

 

جدیدترین ساخته راک‌استار به شکل جالبی با یک شروع شگفت‌انگیز و خارج از انتظار شما را درگیر خودش می‌کند. شاید انتظار داشته باشید که از همان ابتدای بازی با یک بازی بسیار بزرگ مواجه شوید. اما آن‌ها آرام آرام شما را در جریان بازی قرار می دهند. شروع بازی برای عنوانی که پیش درآمدی برای قسمت قبلی خودش به حساب می‌آید بسیار هوشمندانه و بی‌نظیر است. شخصیت‌ها آرام آرام معرفی می شوند، تا اگر قسمت قبلی را بازی نکرده‌اید سردرگم نشوید. همین روند را به خوبی می‌توان در جریان گیم‌پلی بازی مشاهده کرد. راک‌استار خیلی زیرکانه مراحل آموزشی اولیه بازی را در قالب روند داستانی و شروع مهم بازی برای گیمرها بیان می‌کند. شروع بازی و داستانی که در حال روایت آن است آنقدر جذاب به نظر می رسد که احتمالا خودتان هم متوجه نمی‌شوید که در حال یادگیری مکانیزم گیم‌پلی بازی هستید. اینجاست که جادوی راک‌استار تازه شروع می‌شود. هرچقدر که در بازی پیشرفت می‌کنید با چیزهای جدیدی مواجه می‌شوید و محیط بازی هم رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شود و تازه بعد از یک ساعت از شروع بازی به منطقه‌هایی می‌روید که نه چشمتان باور می‌کند که آن‌ها در یک بازی طراحی شده‌اند نه زبان‌تان می‌تواند آن‌ها را توصیف کند.

 

Red Dead Redemption 2 کلی ویژگی‌های جدید دارد. کارهای روزانه و روتین زیادی را پیش روی‌تان قرار می‌دهد که دیدن آن‌ها نیز در نوع خودش بسیار جالب توجه است. زمانی که بازی را شروع می‌کنید دیگر متوجه گذر زمان نخواهید شد. اتفاقات مختلف در هر گوشه از بازی خود نمایی می‌کنند. قطعا تجربه کردن همه آن‌ها به زمان بسیار زیادی نیاز دارد و ما خودمان را آماده کرده‌ایم که تا یک ماجراجویی ۶۰ ساعته یا حتی بیشتر را تجربه کنیم.

 

وقتی RDR2 را بازی می‌کنید متوجه می‌شوید که چرا در ماه‌های آخر ساخت این بازی سازندگان هفته‌ای ۱۰۰ ساعت کار می‌کردند. این میزان ساعت کاری برای همه ما غیرممکن به نظر می‌رسد اما راک‌استار و برادران هاوسر از پس آن برآمدند. نتیجه آن هم بازی شد با میانگین امتیازات ۹۷ که آن را به یکی از برترین بازی‌های تاریخ، راک‌استار و نسل هشتم تبدیل می‌کند. وقتی غرب وحشی راک‌استار را مشاهده می‌کنید شاید این سوال برای‌تان پیش بیاید که اگر این بازی است، قطعا استودیوهای دیگر چیزی به اسم ساخت بازی بلد نیستند.

 

 

 


برچسب ها: Red Dead Redemption 2

شاید از این مطالب هم خوشتان بیاید...

یادداشتی به مناسبت ۱۰ سالگی بازی Dead Space

امروز ۱۳ اکبتر مصادف است با دهمین سالگرد انتشار بازی Dead Space و در این یادداشت کمی از آن بازی خواهیم گفت. با لوکتو همراه باشید.

حامد افرومند - 21 مهر 1397
۱

چرا بازی Red Dead Redemption 2 یک پیش‌ درآمد است؟

بعد از مدت‌ها سراغ جان مارستن و ماجراهایش رفته‌ایم، تا در آستانه انتشار Red Dead Redemption 2، نگاهی به پیام‌های نهفته در داستان اولین نسخه مجموعه داشته باشیم، پیام‌هایی که مشخص می‌کنند چرا داستان نسخه دوم به گذشته بازگشته است.

میثم عبداللهی پور - 12 مهر 1397
۱

ایرادهایی که باید در بازی Assassin's Creed Odyssey برطرف شوند

بازی Assassin's Creed Origins چند ایراد اساسی داشت که بازی Assassin's Creed Odyssey برای موفقیت باید به آن‌ها توجه کنند. این ایرادات چه هستند؟ با لوکتو همراه باشید.

رامتین کاظمی - 08 مهر 1397


نظر خود را بنویسید





بازی
فیلم
سریال
مطالب