Quantcast
ورود عضویت
ماجرایی متنی
game

اولین بازی‌های ماجرایی، بازی‌های ماجرایی متنی بودند که به آن‌ها داستان‌های تعاملی نیز گفته می‌شود. بازی‌های محبوبی چون سری Zork در اواخر دهه 70 میلادی و اوایل دهه 80 میلادی، به گیمر اجازه می‌دادند تا با تایپ روی کیبورد خود، فرمان‌هایی چون «طناب را بردار» یا «به غرب برو» اجرا کنند و کامپیوتر، اتفاقاتی که رخ می‌دهد را تعریف کند. تبدیل نوشتار گیمر به فرمان‌های درون بازی در این عناوین، نیازمند برنامه‌نویسی‌های بسیار سنگین بود.



مشخصات

اولین بازی‌های ماجرایی، بازی‌های ماجرایی متنی بودند که به آن‌ها داستان‌های تعاملی نیز گفته می‌شود.


بازی
فیلم
سریال
مطالب