Quantcast
ورود عضویت

صفحه اصلی لوکتو > نقد های کاربران
۶

یک بازی کاملا معمولی

(رامتین کاظمی)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild :

بازی The Legend of Zelda: Botw بازی اکشن ماجرایی خوبی است. محیط بازی بسیار زیباست و گرافیک بازی، با توجه به ظرفیت‌های کنسول نینتندو سوئیچ، خیره کننده است. در ساعات اول بازی، از این همه آزادی عمل برای انجام فعالیت‌های متفاوت، شگفت‌زده و هیجان‌زده خواهید شد. داستان بازی نیز در نگاه اول، اگرچه کلیشه‌ای، اما جذاب به نظر می‌رسد. اما بازی Botw واقعا آن بازی شاهکار و بی‌نقصی که دیگران ادعا می‌کنند، نیست. اول از همه، سیستم مبارزات بازی را در نظر می‌گیریم. درست است که بازی Botw قرار نیست یک بازی اکشن خالص باشد، اما سازندگان سعی کردن تا سیستم مشخصی را برای آن در نظر بگیرند که حتی شباهتی نیز به بازی‌های Nioh یا Dark Souls دارد. این سیستم شاید در اول کمی سخت به نظر برسد، اما خیلی زود آن را یاد خواهید گرفت، هر چند که در برابر بعضی دشمنان، واقعا به مشکل خواهید خورد. اما همین سیستم که در بازی خوب عمل می‌کند، در مبارزه با باس‌های بازی کاملا ناپدید می‌شود. باس‌های بازی آنقدر ساده هستند که خیال می‌کنید در حال انجام یک بازی کژوال برای کودکان زیر 4 سال هستید. این مشکل در سایر قسمت‌های بازی نیز دیده می‌شود. بازی هم برای کودکان هم برای بزرگسالان ساخته شده است و این دو پارگی، بدجوری به آن ضربه زده است. یک کودک در بسیاری از قسمت‌ها، با مشکل مواجه می‌شود و یک بزرگسال نیز هنگام بازی، خیال می‌کند که مشغول انجام یک بازی بچگانه خسته کننده است. برای مثال، مبارزه با لاینل‌ها که یک دشمن معمولی حساب می‌شوند، فوق‌العاده سخت است و مرگ شما حتمی است، اما در عین حال، پس از اینکه ساعت‌ها صرف رسیدن به یک باس بسیار هایپ شده می‌کنید، می‌بینید که با فشار دو دکمه و در کمتر از 3 دقیقه می‌توانید او را شکست دهید. همچنین، محیط اوپن ورلد بازی نیز به اشتباه با بازی‌های اوپن ورلد دیگر مقایسه می‌شود. اگرچه هایرول سرزمین زیبایی است و دارای محیط‌های مختلف است، اما پس از مدتی، از گشت و گذار بی‌هدف در این دنیایی که خیلی سریع یکنواخت می‌شود، خسته خواهید شد. مأموریت‌های جانبی بازی نیز هیچکدام، به هیچ وجه، هیچ جذابیتی ندارند. شما یا باید یک آیتم خاص را نشان فردی بدهید، یا از یک موجود، چند نمونه جمع کنید یا اینکه از جایی عکس بگیرید. این مأموریت‌های خیلی زود گیمر را دلسرد می‌کنند و عملا، گشتن در هایرول، هیچ فایده‌ای ندارد، مخصوصا که در بازی، نه سیستم پیشرفتی وجود دارد، نه جوایز ارزشمندی انتظار شما را می‌کشند. همین عدم وجود سیستم پیشرفت هم عامل دیگری است که شما را ترغیب می‌کند تا تنها داستان بازی را که پس از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهد، زودتر تمام کنید. انجام دادن فعالیت‌های مختلف و پیدا کردن گنج‌ها، هیچ اهمیتی ندارد، زیرا نه کاراکتر شما قدرت جدید و خاصی به دست می‌آورد و نه گنج‌ها شامل آیتم خاص و مفیدی می‌شوند. نهایتا 50 الماس یا یک شمشیری که پس از 3 بار مبارزه از بین می‌رود، پیدا خواهید کرد. در کل، بازی The legend of Zelda: breath of the wild، بازی اکشن ماجرایی بدی نیست، اما به هیچ وجه در حد و اندازه‌های تبلیغاتی که برای آن شده نیست و در مقایسه با دیگر بازی‌های بزرگ اوپن ورلد، مانند Skyrim، خیلی سریع جذابیت و اهمیت خود را از دست می‌دهد.


نظر خود را بنویسید




بازی
فیلم
سریال
مطالب