فیلم جدید پدرو آلمودوار جشنواره فیلم ونیز 2021 را افتتاح خواهد کرد

رامتین کاظمی رامتین کاظمی در 28 تیر 1400
فیلم جدید پدرو آلمودوار جشنواره فیلم ونیز 2021 را افتتاح خواهد کرد

فیلم Parallel Mothers، جدیدترین فیلم پدرو آلمودوار (Pedro Almodovar)، کارگردان اسپانیایی، فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز در سپتامبر ۲۰۲۱ خواهد بود و روز اول سپتامبر، در بخش مسابقه به نمایش درمی‌آید.

 

در فیلم Parallel Mothers، پدرو آلمودوار بار دیگر با پنلوپه کروز (Penelope Cruz)، بازیگر مورد علاقه‌اش هم‌کاری می‌کند که آخرین همکاری این دو، فیلم Pain and Glory در سال ۲۰۱۹ بود. در فیلم Parallel Mothers، آیتانا سانچز گیخون (Aitana Sanchez Gijon) و میلنا اسمیت (Milena Smit) نیز نقش آفرینی می‌کنند.

 

داستان فیلم Parallel Mothers درباره سه مادر با بازی‌های کروز، گیخون و اسمیت و مشکلات آن‌ها از زمان بارداری تا پس از زایمان است و آلمودوار بار دیگر به سراغ یکی از موضوعات مورد علاقه‌اش، زنان و مادرانگی بازگشته است. او در کارنامه‌اش، بارها به مادران توجهی ویژه نشان داده بود که از میان فیلم‌هایش با چنین مضمونی، می‌توان به فیلم All About My Mother و Pain and Glory اشاره کرد.

 

parallel-mothers

 

پس از اعلام خبر افتتاح جشنواره فیلم ونیز با فیلم Parallel Mothers، پدرو آلمودوار در بیانیه‌ای اعلام کرد که او زندگی حرفه‌ایش به عنوان یک فیلمساز را از سال ۱۹۸۳ با حضور در جشنواره ونیز آغاز کرد و اکنون، ۳۸ سال بعد، فیلم او افتتاح کننده این جشنواره قدیمی و معتبر خواهد بود. آلمودوار این اتفاق را مایه افتخار خود دانست و از مدیران جشنواره فیلم ونیز تشکر کرد. پدرو آلمودوار ۷۱ ساله، در سال ۲۰۱۹، جایزه یک عمر دستاورد هنری را از این جشنواره کسب کرده بود.

 

علاوه بر فیلم Parallel Mothers، جشنواره فیلم ونیز امسال میزبان فیلم‌های بزرگ و موردانتظاری مانند فیلم Dune به کارگردانی دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)، فیلم Haloween Kills، فیلم The Power of the Dog به کارگردانی جین کمپیون (Jane Campion)، فیلم The Hand of God به کارگردانی پائولو سورنتینو (Paolo Sorrentino) و فیلم Spencer به کارگردانی پابلو لرین (Pablo Larrain) در بخش خارج از مسابقه خواهد بود.

 

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ شهریور برگزار خواهد شد و بونگ جون هو (Bong Joon-Ho) رئیس هیئت داوران آن خواهد بود. همچنین از جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis) و روبرتو بنینی (Roberto Benigni) نیز به پاس یک عمر فعالیت و دستاورد هنری، تقدیر خواهد شد.
 

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.