سریال های نوروزی سال 1397 چه خواهند بود؟

رامتین کاظمی رامتین کاظمی در 30 اسفند 1399
سریال های نوروزی سال 1397 چه خواهند بود؟

سنت هر ساله صدا و سیما این است که سریال‌های متنوع و مختلفی را برای پرکردن اوقات فراغت خانواده‌های ایرانی در نوروز به نمایش بگذارد. پس از سال کم‌فروغ ۹۶ که سطح سریال‌های نوروزی در بهترین حالت، متوسط بود، صدا و سیما قصد دارد تا در نوروز ۹۷، محصولات بهتری را به مخاطب خود ارائه کند. با هم نگاهی به سریال‌هایی که احتمالا در نوروز امسال پخش خواهند شد، می‌اندازیم.

 

شبکه یک

مدتی است که ساخت فصل پنجم سریال پرمخاطب «پایتخت» شروع شده است. این سریال که با شخصیت‌های ساده و دوست‌داشتنی و ماجراهای گوناگون، در سال‌های گذشته از بهترین سریال‌های صدا و سیما بوده، در فصل پنجم، خانواده معمولی را راهی یک سفر بزرگ و طولانی می‌کند. بخشی از فیلمبرداری این سریال در کشورهایی چون یونان و ترکیه انجام شده است و سازندگان، قول یک فصل جذاب، متفاوت و شگفت‌انگیز را داده‌اند. سامان مقدم و محسن تنابنده، بار دیگر وظایف کارگردانی و نویسندگی این سریال را بر عهده دارند.

 

پایتخت

 

شبکه دو

آیا شاهد بازگشت کلاه قرمزی و دوستانش خواهیم بود؟ پس از مشکلات و جنجال‌های فراوان، سری جدید سریال «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۶ پخش نشد تا جای خالی آن به شدت در جمع‌های خانوادگی حس شود. این سریال حتی در شبکه نمایش خانگی نیز پخش نشد و هنوز تکلیف آن مشخص نیست. با این حال زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که احتمالا اختلافات مالی میان مدیران شبکه دو و تهیه‌کنندگان این سریال رفع شده و شاید آن را در نوروز امسال ببینیم.

اما شبکه دو این بار به امید کلاه قرمزی ننشسته است. این شبکه امسال سریال «آرماندو» را نیز در دستور کار خود دارد و آن را در نوروز ۹۷ پخش خواهد کرد. فیلمبرداری این سریال ۲۶ قسمتی به پایان رسیده و پروسه پس از تولید آن نیز در مراحل پایانی خود قرار دارد. سریال «آرماندو»، قرار است یک فضای واقع‌گرایانه فانتزی داشته باشد و داستان پسری به نام آرمان است که با مشکلات فراوانی در خانواده‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. احسان عبدی‌پور کارگردانی این سریال را بر عهده دارد و حمیدرضا آذرنگ، مرجانه گلچین، الیکا عبدالرزاقی، علیرضا استادی، علی مسعودی، سحر ولدبیگی، علی اوجی و شهربانو موسوی از بازیگران آن هستند.

 

آرماندو

 

همچنین، شبکه دو سریال «افتاده‌ها» را به کارگردانی علیرضا امینی، بر اساس طرحی از احسان جوانمرد در برنامه‌های خود دارد. این سریال در ۱۵ قسمت ساخته می‌شود و داستان دو برادر موفق است که در ایام نوروز، راهی جزیره کیش می‌شوند. محمدرضا شریفی‌نیا، افسانه بایگان، علی صادقی، مریم معصومی، علی اوجی و ارسلان قاسمی از بازیگران این سریال هستند که از اول دی ماه، جلوی دوربین می‌رود.

 

شبکه سه

شبکه سه در نوروز امسال هیچ برنامه مشخصی ندارد. گفته می‌شود که فصل دوم سریال «دیوار به دیوار» برای نوروز امسال آماده خواهد شد اما هنوز خبری از آغاز فیلمبرداری فصل جدید نیست. باید دید که سامان مقدم چه برنامه‌ای برای فصل دوم این سریال دارد. سریال «دیوار به دیوار»، اگرچه سریال متوسطی بود، اما در میان دیگر آثار صدا و سیما در نوروز گذشته، به لطف حضور بازیگرانش توانست مخاطبان را به خود جذب کند.

 

دیوار به دیوار

 

همچنین شایعه می‌شود که احتمالا سریال «سرزمین مادری» در نوروز امسال روی آنتن برود. این سریال جنجالی و پرحاشیه، مدت‌هاست که در بایگانی صدا و سیما خاک می‌خورد و امید زیادی به پخش آن نیست. با این حال، این احتمال وجود دارد که شبکه سه برای پرکردن برنامه خود، به سراغ پخش این سریال برود.

 

سرزمین مادری

 

سریال «سرزمین مادری» که در ابتدا «سرزمین کهن» نام داشت، توسط کمال تبریزی ساخته شده و زندگی یک پسر جوان از زمان جنگ جهانی دوم تا انقلاب اسلامی را روایت می‌کند. ستارگان متعددی مانند شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده و جواد عزتی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

شبکه‌های استانی

سریال «هیأت مدیره» را می‌توان مهم‌ترین اتفاق نوروز ۹۷ در شبکه‌های استانی دانست. این سریال به کارگردانی مازیار میری، نویسندگی علی خودسیانی و تهیه‌کنندگی مهران رسام به تازگی جلوی دوربین رفته است و داستان زوجی است که به ساختمان جدیدی نقل مکان می‌کنند و درگیر ماجراهای مختلفی با ساکنین این ساختمان می‌شوند. فضای سریال، به شدت یادآور کارهای مسعود رسام، از جمله «خانه سبز» و «همسران» است.

 

هیأت مدیره

 

در این سریال، احسان کرمی که بیشتر او را با اجراهای رادیویی و صداپیشگی شخصیت «عزیزم ببخشید» در سریال کلاه قرمزی می‌شناسیم، برای اولین بار در یک سریال تلویزیونی ایفای نقش می‌کند. حدیث میرامینی، الیکا عبدالرزاقی، فرید سجادحسینی، امیر دلاوری، لیلی رشیدی، ثریا قاسمی، کمند امیرسلیمانی و مریم امیرجلالی از دیگر بازیگران این سریال هستند.

 

شبکه iFilm

سعید آقاخانی که این سال‌ها در سینما درخشش خوبی داشته، در نوروز ۹۷ با سریال «شب عید» به تلویزیون بازمی‌گردد. این سریال تمام مراحل ساخت خود را پشت سر گذاشته و برای پخش در نوروز ۹۷ آماده است. سریال شب عید، ماجراهای زائران مختلف را در شب سال نو در حرم امام رضا تعریف می‌کند.

 

شب عید

 

حمید لولایی، مرجانه گلچین، نعیمه نظام‌دوست، حسین محب‌اهری، افسانه ناصری، زهره صفوی، سروش جمشیدی و علی هاشمی از بازیگران این سریال هستند. این احتمال وجود دارد که سریال «شب عید»، در کنار شبکه iFilm در شبکه سه نیز به نمایش گذاشته شود.

 

شما منتظر تماشای کدام سریال هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها:
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

لوتباکس به بازی Fallout 76 اضافه خواهد شد
لوتباکس به بازی Fallout 76 اضافه خواهد شد

با تمام مشکلات بازی Fallout 76، بازیکنان حداقل از این نکته که بازی لوتباکس ندارد و پرداخت‌های درون برنامه‌ای محدود به لوازم تزئینی است خوشحال بودند. به نظر می‌رسد این نکته مثبت هم به زودی از بین خواهد رفت. با لوکتو همراه باشید.

هومن طیارزاده - 30 اسفند 1399
فیلم First Man – واقعیت یا تخیل؟
فیلم First Man – واقعیت یا تخیل؟

فیلم First Man بر اساس داستان واقعی زندگی نیل آرمسترانگ و سفر او به ماه ساخته شده است. این فیلم چقدر به واقعیت وفادار است؟ با لوکتو همراه باشید.

رامتین کاظمی - 30 اسفند 1399
انتشار تصاویر 4k جدید از بازی Control
انتشار تصاویر 4k جدید از بازی Control

در نمایشگاه E3 2018 طی کنفرانس سونی استودیو رمدی با دستی پر به میدان آمد و از بازی جدید خود در سبکی شبیه به بازی Quantum Break با نام Control رونمایی کرد. با گذشت چند ماه به تازگی تصاویر پروضوحی از این بازی منتشر شد. با لوکتو همراه باشید.

حامد افرومند - 30 اسفند 1399
چرا باید سریال Titans را ببینید؟
چرا باید سریال Titans را ببینید؟

سریال Titans اولین سریال شبکه اینترنتی DC Universe است که براساس کامیک‌های DC ساخته شده است و توانسته رضایت مخاطبان خود را جلب کند. با لوکتو همراه باشید.

رامتین کاظمی - 30 اسفند 1399
اخبار هفته ۳ - تا ۸ آذر ۹۷
اخبار هفته ۳ - تا ۸ آذر ۹۷

در سومین قسمت اخبار هفته به مرور مهم‌ترین اخبار هفته گذشته تا تاریخ ۸ آذر ۹۷ پرداخته‌ایم. با لوکتو همراه باشید.

حامد افرومند - 30 اسفند 1399
مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.