موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲

رامتین کاظمی رامتین کاظمی در 11 دی 1400
موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲

از فیلم‌های ابرقهرمانی و کامیک‌بوکی گرفته تا فیلم‌های جدید کارگردانان برجسته‌ای مانند رابرت اگرز (Robert Eggers)، سال ۲۰۲۲ از همین الان سال بسیار هیجان‌انگیزی برای دوست‌داران سینما به نظر می‌رسد. در این مطلب، تعدادی از موردانتظار‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را مرور می‌کنیم.

 

در این لیست، فقط فیلم‌هایی را بررسی می‌کنیم که تاریخ اکران یا عرضه مشخصی دارند. به فیلم‌هایی که گفته شده در سال ۲۰۲۲ اکران می‌شوند، اما تاریخ اکران آن‌ها اعلام نشده‌است و فیلم‌هایی که ممکن است در سال ۲۰۲۲ اکران شوند، در زیر به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم: 
فیلم White Noise به کارگردانی نواه بامباک (Noah Baumbach)
فیلم Decision to Leave به کارگردانی پارک چان ووک (Park Chan-Wook)
فیلم Bubble به کارگردانی جاد آپاتو (Judd Apatow)
فیلم The Whale به کارگردانی دارن آرونوفسکی (Darren Arronofsky)
فیلم Men به کارگردانی الکس گارلند (Alex Garland)
فیلم Three Thousand Years of Longing به کارگردانی جرج میلر (George Miller)
فیلم Fue به کارگردانی کلیر دنی (Claire Denis)
فیلم The Way of the Wind به کارگردانی ترنس مالیک (Terrence Malick)
فیلم The Son به کارگردانی فلوریان زلر (Florian Zeller)
فیلم Asteroid City به کارگردانی وس اندرسون (Wes Anderson)
فیلم Disappointment Blvd. به کارگردانی اری استر (Ari Aster)
فیلم Apollo 10 ½ به کارگردانی ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater)
فیلم Killers of the Flower Moon به کارگردانی مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
فیلم Knives Out 2 به کارگردانی رایان جانسون (Rian Johnson)
فیلم Triangle of Sadness به کارگردنی روبن اوستلوند (Ruben Ostlund)
فیلم Havoc به کارگردانی گرث اونز (Gareth Evans)
فیلم Kitbag به کارگردانی ریدلی اسکات (Ridley Scott)
فیلم Bardo (Or False Chronicles of a Handful of Truth) به کارگردانی الحاندرو گونزالز ایناریتو (Alejandro Gonzalez Inaritu)
فیلم Bones & All به کارگردانی لوکا گودانینو (Luca Gaudagnino) 
فیلم The Banshees of Insherin به کارگردانی مارتین مک‌دانا (Martin McDonagh)
فیلم Women Talking به کارگردانی سارا پالی (Sarah Polley)
فیلم The Good Nurse به کارگردانی توبایس لیندهولم (Tobias Lindholm)
لازم به ذکر است که احتمال به تعویق افتادن اکران بسیاری از این فیلم‌ها به سال ۲۰۲۳ و بعد نیز وجود دارد.

 

doctor-strange-in-the-multiverse-of-madness

15. Doctor Strange in the Multiverse of Madness
جدیدترین فیلم از دنیای سینمایی مارول یا MCU، به دلیل حضور سم ریمی (Sam Raimi)، از اساتید ژانر وحشت و کارگردان فیلم‌های مرد عنکبوتی در پشت دوربین بسیار جذاب است و این نوید را می‌دهد که سرانجام MCU، مقوله دنیاهای موازی و چندگانه را به درستی کالبدشکافی می‌کند. فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness همچنین قرار است اولین فیلم ترسناک MCU باشد و علاوه بر بازگشت بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) و بندیکت وانگ (Benedict Wong) در نقش‌های دکتر استرنج و وانگ، شاهد حضور الیزابت اولسن (Elizabeth Olsen) در نقش Scarlett Witch، سوچیل گومز (Xochitl Gomez) و بروس کمپل (Bruce Campbell) خواهیم بود.

فیلم Doctor Strange in the Multiverse of Madness در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

avatar-2

14. Avatar 2
دنباله فیلم Avatar قرار بود در سال ۲۰۱۴ اکران شود و پس از هشت سال انتظار، سرانجام در سال ۲۰۲۲، ادامه داستان ناوی‌ها را خواهیم دید. جیمز کمرون (James Cameron)، کارگردانی این فیلم (و البته قسمت سوم) را بر عهده دارد و علاوه بر سم ورثینگتون (Sam Worthington)، سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) و زو سالدانا (Zoe Saldana) که در نقش‌های خود باز خواهند گشت، شاهد بازیگران جدیدی از جمله ادی فالکو (Eddie Falco)، میشل یوه (Michelle Yeoh)، جمین کلمنت (Jemaine Clement)، کلیف کرتیس (Cliff Curtis) و کیت وینسلت (Kate Winslet) خواهیم بود.

فیلم Avatar 2 در تاریخ ۲۵ آذر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

the-unbearable-weight-o-massive-talent

13. The Unbearable Weight of Massive Talent
نیکلاس کیج (Nicolas Cage) که در سال‌های اخیر با بازی در فیلم‌های مستقل غیرمتعارف، زندگی حرفه‌ای خودش را از نو ساخته است، در ادامه مسیر جدید زندگی حرفه‌ایش، در فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent به کارگردانی تام گورمیکان (Tom Gormican)، نقش نسخه‌ای داستانی از خودش را ایفا می‌کند که باید خانواده‌اش را از دست طرفداری ثروتمند نجات دهد. پدرو پاسکال (Pedro Pascal)، شارون هورگن (Sharon Horgan)، تیفانی هدیش (Tiffany Haddish)، نیل پاتریک هریس (Neill Patrick Harris) و الساندرا ماستروناردی (Alessandra Mastronardi)، دیگر بازیگران این فیلم هیجان‌انگیز کمدی خواهند بود.

فیلم The Unbearable Weight of Massive Talent در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ اکران خواهد شد.

 

bullte-train

12. Bullet Train
دیوید لیچ (David Leitch) که توانسته خود را به عنوان کارگردان فیلم‌های اکشن پر زد و خورد و هیجان‌انگیز در سینمای مدرن معرفی کند، فیلم پرستاره Bullet Train را خواهد ساخت. داستان فیلم Bullet Train درباره پنج آدم‌کش است که اهدافشان به صورت هم‌زمان با یک قطار سریع‌السیر ژاپنی سفر می‌کنند. برد پیت (Brad Pitt)، جویی کینگ (Joey King)، اندرو کوجی (Andrew Koji)، آرون تیلور جانسون (Aaron Taylor Johnson)، برایان تایری هنری (Brian Tyree Henry)، ززی بیتز (Zazie Beetz)، ماسی اوکا (Masi Oka)، مایکل شنون (Michael Shannon)، لوگان لرمن (Logan Lerman)، هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada)، کارن فوکوهارا (Karen Fukuhara)، بد بانی (Bad Bunny) و ساندرا بولاک (Sandra Bullock)، ستارگان این فیلم هستند.

فیلم Bullet Train در تاریخ ۲۴ تیر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

nope

11. Nope
فیلم Nope، فیلم ترسناک جدید جوردن پیل (Jordan Peele)، خالق فیلم Get Out است. دنیل کالویا (Daniel Kaluuya)، کیکی پالمر (Keke Palmer) و استیون یون (Steven Yuen)، ستارگان این فیلم جدید خواهند بود و هر چند که هیچ اطلاعاتی از داستان فیلم در دسترس نیست، اما با توجه به سابقه جوردن پیل، انتظارات از او بسیار بالا است.

فیلم Nope در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

top-gun-maverick

10. Top Gun: Maverick
تام کروز (Tom Cruise) برای فیلم Top Gun، خلبانی هواپیماهای جنگنده را یاد گرفت و اکنون پس از گذشت بیش از ۳۰ سال، بار دیگر به دنیای فیلم Top Gun بازگشته است. فیلم Top Gun: Maverick به کارگردانی جوزف کاسینسکی (Joseph Kosinski)، بار دیگر به سراغ پیت میچل – با بازی تام کروز – می‌رود که اکنون به آموزش خلبانان جدید مشغول است و باید جوخه جدیدی از خلبان‌های جنگی را آموزش دهد. علاوه بر تام کروز، ول کیلمر (Val Kilmer) نیز در این فیلم بازگشته است و مایلز تلر (Miles Teller)، جنیفر کانلی (Jennifer Connelly)، جان هم (Jon Hamm)، گلن پاول (Glenn Powell) و اد هریس (Ed Harris)، دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم Top Gun: Maverick در تاریخ شش خرداد ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

thor-love-and-thunder

9. Thor: Love and Thunder
فیلم‌های Thor از دنیای سینمایی مارول با فیلم Thor Ragnarok به کارگردانی تایکا وایتیتی (Taika Waititi)، جان دوباره‌ای گرفته‌اند و اکنون فیلم Thor: Love and Thunder از مورد انتظار ترین و هیجان‌انگیزترین فیلم‌های MCU است. علاوه بر حضور کریس همسورث (Chris Hemsworth)، تسا تامپسون (Tessa Thompson) و تایکا وایتیتی، ناتالی پورتمن (Natalie Portman) نیز باز خواهد گشت و داستان فیلم بر اساس خط داستانی Lady Thor از کامیک‌های مارول خواهد بود. همچنین شاهد حضور نگهبانان کهکشان نیز خواهیم بود که ظاهرا ثور به آن‌ها علاقه زیادی دارد.

فیلم Thor: Love and Thunder در تاریخ ۱۷ تیر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

lightyear

8. Lightyear
فیلم Lightyear، انیمیشن جدید پیکسار و دیزنی، اسپین آف داستان اسباب‌بازی خواهد بود و داستان باز لایتیر، فضانوردی را تعریف خواهد کرد که در دنیای داستان اسباب‌بازی، منبع الهام عروسک باز لایتیر بود. کریس اونز (Chris Evans) در این انیمیشن، صداپیشه باز لایتیر خواهد بود. داستان اسباب‌بازی همیشه جایگاه خاصی نزد طرفداران انیمیشن‌های پیکسار داشته است و به نظر می‌رسد که فیلم Lightyear نیز قرار است مانند داستان اسباب‌بازی، مخاطبان خود را از نظر احساسی تحت تأثیر قرار دهد.

فیلم Lightyear در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

mission-impossible-7

7. Mission: Impossible 7
بر خلاف اکثر فیلم‌های اکشن دنباله‌دار هالیوودی، فیلم‌های Mission Impossible یا مأموریت غیرممکن، نسخه به نسخه بهتر می‌شوند و به همین دلیل، انتظارات از قسمت‌های هفتم و هشتم این فیلم بسیار بالا است. در فیلم Mission: Impossible 7 که در دوران کروناویروس فیلم‌برداری شد و با تأخیرها و مشکلات زیادی نیز مواجه بود، تام کروز (Tom Cruise) در نقش ایتن هانت، وینگ ریمز (Ving Rhames)، سایمون پگ (Simon Pegg)، ربکا فرگوسن (Rebecca Ferguson) بازگشته‌اند و هنری چرنی (Henry Czerny) نیز که در فیلم Mission: Impossible بازی کرده بود، بار دیگر نقش یوجین کیتریج، مدیر سابق IMF را بازی خواهد کرد. هایلی اتول (Hayley Atwell)، ونسا کربی (Vanessa Kirby)، اسای مورالس (Esai Morales)، پام کلمنتیف (Pom Klementieff)، شی ویگام (Shae Whigham)، راب دلینی (Rob Delaney)، ایندیرا وارما (Indira Varma)، مارک گیتیس (Mark Gatiss) و کری الویس (Cary Elwis) از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم Mission: Impossible 7 در تاریخ هشت مهر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

spider-man-across-the-spider-verse

6. Spider-Man: Across the Spider-Verse Part One
فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse، دنباله‌ای برای فیلم به شدت موفق Spider-Man: Into the Spider-Verse خواهد بود و مخاطبان مشتاق، بار دیگر به دنیای جذاب و زیبای عنکبوتی‌ها باز خواهند گشت. در فیلم Across the Spider-Verse، مایلز مورالس به همراه گوئن استیسی، به دنیاهای موازی سفر می‌کند تا با تشکیل تیمی از عنکبوتی‌ها، با یک ابرشرور خطرناک مواجه شود. شمیک مور (Shameik Moore)، هایلی استاینفلد (Hailee Steinfeld)، اسکار آیزاک (Oscar Isaac) و جیک جانسون (Jake Johnson) در نقش‌های خود بازخواهند گشت و ایسا ری (Issa Rae) در نقش جسیکا درو یا زن عنکبوتی، عضو جدید این تیم خواهد بود.

قسمت اول فیلم Spider-Man: Across the Spider-Verse در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

شاید برای شما جالب باشد

کدام بازی و فیلم بیشترین جستجو را در سال ۲۰۲۱ در گوگل داشته‌اند؟

تولد پنج سالگی لوکتو

موردانتظارترین بازی‌های ایکس باکس در سال 2022

 

dont-worry-darling

5. Don’t Worry Darling
دومین فیلم اولیویا وایلد (Olivia Wilde) پس از فیلم Booksmart که یک فیلم کمدی بود، فیلم هیجان‌انگیز Don’t Worry Darling خواهد بود. در این فیلم که داستان آن در دهه ۵۰ میلادی روایت می‌شود، فلورنس پیو (Florence Pugh) نقش زن خانه‌داری را بازی می‌کند که مطمئن است شوهرش راز مخوفی را از او مخفی کرده است. هری استایلز (Harry Styles)، کریس پاین (Chris Pine)، اولیویا وایلد، جما چان (Gemma Chan)، کی‌کی لین (KiKi Layne) و نیک کرول (Nick Kroll) از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم Don’t Worry Darling در تاریخ یک مهر ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

babylon

4. Babylon
دمین چزل (Damien Chazelle) با فیلم Babylon پس از چهار سال غیبت باز خواهد گشت تا داستانی از دورانی را که به دهه طلایی هالیوود معروف است، تعریف کند. برد پیت، مارگو رابی (Margot Robbie)، لی جون لی (Li Jun Li)، کاترین واترستون (Katherine Waterston)، مکس مینگلا (Max Minghella)، فلی (Flea)، سمارا ویوینگ (Samara Weaving)، لوکاس هاس (Lukas Haas)، پی جی بایرن (P. J. Byrne)، اولیویا وایلد، جین اسمارت (Jean Smart)، اسپایک جونز (Spike Jonze) و کلویی فاینمن (Chloe Fineman)، ستارگان این فیلم خواهند بود. توبی مگوایر (Toby Maguire) نیز که به تازگی با فیلم Spider-Man: No Way Home به سینماها بازگشته است، علاوه بر بازی در این فیلم، تهیه‌کننده آن نیز خواهد بود.

فیلم Babylon در تاریخ چهار دی ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

everything-everywhere-all-at-once

3. Everything Everywhere All at Once
دنیل کوان (Daniel Kwan) و دنیل شاینرت (Daniel Scheinert)، ملقب به دنیل‌ها، سازندگان فیلم کالت Swiss Army Man، با فیلم Everything Everywhere All at Once بازگشته‌اند. اطلاعاتی از داستان فیلم در دسترس نیست، اما فیلم Everything Everywhere All at Once، قرار است حتی عجیب‌تر از فیلم Swiss Army Man باشد. میشل یوه، استفانی سو (Stephanie Hsu)، که هوی کوان (Ke Huy Quan)، جیمز هانگ (James Hong)، جیمی لی کرتیس (Jamie Lee Curtis) و جنی اسلیت (Jenny Slate)، بازیگران این فیلم خواهند بود.

فیلم Everything Everywhere All at Once در تاریخ پنج فروردین ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

The-Batman

2. The Batman
فضای فیلم‌های ابرقهرمانی پس از فیلم Avengers: Endgame اشباع شده به نظر می‌رسد اما فیلم The Batman که مستقل از سایر فیلم‌های DC است، فیلمی متفاوت و منحصربفرد به نظر می‌رسد. فیلم The Batman به کارگردانی مت ریوس (Matt Reeves)، ماجراهای بروس وین را در سال دوم فعالیتش به عنوان بتمن نشان می‌دهد که توسط ریدلر به چالش کشیده شده است و باید جلوی نقشه‌های شوم او را بگیرد و در عین حال با خلافکارانی چون پنگوئن و کت وومن نیز سر و کله بزند. رابرت پتینسون (Robert Pattinson) در تریلرهای فیلم به عنوان بروس وین، انتخابی بی‌نقص به نظر می‌رسد و زویی کراویتز، پال دینو (Paul Dano)، جفری رایت (Jeffrey Wright)، جان تورتورو (John Turturro)، پیتر سارسگارد (Peter Sarsgaard)، اندی سرکیس (Andy Serkis) و کالین فرل (Colin Farrell) دیگر بازیگران این فیلم هستند.

فیلم The Batman پس از تأخیرهای فراوان، سرانجام در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ اکران می‌شود.

 

the-northman

1. The Northman
فیلم جدید رابرت اگرز (Robert Eggers)، بزرگ‌ترین فیلم او خواهد بود و حماسه‌ای وایکینگی از انتقام خواهد بود که توسط رابرت اگرز و سیون (Sjon)، نویسنده و شاعر معروف ایسلندی نوشته شده است. رابرت اگرز با دو فیلم قبلی خود، به سرعت خود را به عنوان کارگردانی صاحب‌سبک معرفی کرده است و فیلم جدید او را به جرأت می‌توان هیجان‌انگیزترین فیلم سال ۲۰۲۲ دانست. الکساندر اسکارسگارد (Alexander Skarsgard)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، کلیس بنگ (Claes Bang)، آنیا تیلور جوی (Anya Taylor-Joy)، ایتن هاوک (Ethan Hakwe)، بیورک (Bjork)، ویلم دفو (Willem Dafoe)، هفثور جولیوس بیورنسان (Hafthor Julius Bjornsson) و رالف اینسون (Ralph Ineson) ستارگان این فیلم حماسی شاعرانه خواهند بود.

فیلم The Northman در تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ اکران خواهد شد.

به نظر شما کدام فیلم شایسته حضور در این لیست است؟ مورد انتظار ترین فیلم سال ۲۰۲۲ از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

بررسی و مرور بازی Marvel's Spider-Man 2
بررسی و مرور بازی Marvel's Spider-Man 2

در این قسمت از پادکست رادیو لوکتو به بررسی و مرور بازی Marvel's Spider-Man 2 پرداختیم. با ما همراه باشید.

حامد افرومند - 08 آبان 1402
راهنمای آزاد کردن تمام لباس‌های بازی Marvel’s Spider-Man 2 1
راهنمای آزاد کردن تمام لباس‌های بازی Marvel’s Spider-Man 2

بازی جدید Marvel’s Spider-Man 2 برای کنسول PS5 لباس‌های زیادی برای آزاد کردن دارد که هرکدام قابلیت ویژه خاص خود را دارند. برای فهمیدن روش آزاد کردن هر لباس با لوکتو همراه باشید!

مهدی سلیمانی - 04 آبان 1402
بازی کنیم - بازی Marvel’s Spider-Man 2
بازی کنیم - بازی Marvel’s Spider-Man 2

مهم‌ترین انحصاری امسال پلی استیشن ۵ اینجاست و ما تو این ویدیو به سراغ تجربه آن رفتیم. با ما همراه باشید.

حسام افرومند - 02 آبان 1402
نقد سریال Moon Knight
نقد سریال Moon Knight

مینی سریال Moon Knight اقتباسی از کامیک‌بوک‌های مارول است و داستان مردی است که برای زنده ماندن، خونس،‌ خدای ماه را می‌پذیرد و عدالت او را اجرا می‌کند. با لوکتو همراه باشید.

رامتین کاظمی - 17 اردیبهشت 1401
نقد فیلم The Batman
نقد فیلم The Batman

فیلم The Batman جدیدترین اقتباس از کامیک‌بوک‌های DC بر اساس کاراکتر بتمن است و نگاهی متفاوت و جدید به شوالیه سیاه و ماجراهایش در گاتام می‌اندازد. با لوکتو همراه باشید.

رامتین کاظمی - 11 اردیبهشت 1401
مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.