آخرین نسخه هفته نامه ژاپنی Famitsu شامل مصاحبهای با رئیس بخش ایکس باکس مایکروسافت، فیل اسپنسر (Phil Spencer) بود. او در این مصاحبه دید خوبی از همکاریاش با بازیسازان ژاپنی و آیندهی برتد ایکس باکس به مخاطبان ارائه داده است.
اسپنسر در مورد این که طی سالهای گذشته جندین بار برای دیدار با ناشرین به ژاپن سفر کرده صحبت کرد. او در حال همکاری نزدیک با بسیاری از بازیسازان ژاپنی است. آنها به او اجازه میدهند قبل از عرضهی عناوینشان آنها را بازی کند و وقتی که راجع به اهدافشان با اسپنسر صحبت میکنند، او متوجه میشود که پیوندها از طریق رابطهی بین مالک پلتفرم و ناشرها ساخته میشوند. او متوجه است که چنین رابطهای اهمیت بالایی دارد.
اسپنسر در مورد خریدن پنج استودیوی بازیسازی توسط مایکروسافت که اخیرا در نمایشگاه E3 امسال اعلام شد گفت که بازیکنان همیشه مایلند که عناوین برتر را بازی کنند؛ و به طور خاص هم واضح است که عناوین انحصاری برای یک پلتفرم پر اهمیت هستند. او به هواداران اطمینان خاطر داد که باید منتظر افزایش بازیهای انحصاری باکیفیت باشند.
وقتی از اسپنسر در مورد اشاراتی که در کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3 به نسل بعدی ایکس باکس داشته سوال شد، او پاسخ داد که این پروژه با تمرکز بر روی بازیکنان حرفهای شروع شده. در حال حاضر دو میلیارد نفر در سراسر دنیا روی دستگاهای مختلف بازی میکنند، ولی او مایل است که یک تجربهی بازی عالی برای مخاطبان را با ارائهی قویترین و بهترین سخت افزار به بازیکنان کنسول به ارمغان بیاورد. اسپنسر معتقد است که او با ایکس باکس وان ایکس به این هدف رسیده است، ولی میخواهد که این تجربه را بهبود دهد.
در گذشته، مایکروسافت با چندین کمپانی توسعهی سخت افزار صحبتهایی داشته، > آنها دارند روی این بحث میکنند که چه جور نوآوریهایی در معماری نسل بعد مورد انتظار است. او در نگاه به آینده معتقد است که رزولوشن تصویر مهم است. فریم ریت نیز اهمیت بالایی دارد. پروسهی ساخت سخت افزار جدید از همین حالا شروع شده و او دائم در حال فکر به چیزهای ممکن است.
اسپنسر همچنین معتقد است که سرمایه گذاری در هوش مصنوعی به زندهتر شدن دنیای بازیها و کاراکترهایشان کمک بزرگی خواهد کرد. امکان شبیه سازی این که بازیکنان چگونه یک عنوان را بازی خواهند کرد وجود دارد. هوش مصنوعی حتی برای رفع باگها هم مناسب است.
نظر وی در مورد استریم کردن بازیها این است که با این که دو میلیارد نفر در دنیا بازی میکنند، خیلی از آنها از کنسولهای خانگی استفاده نمیکنند. تلاش برای فروش دو ملیارد کنسول به آنها در نقاط مختلف زمین راه حل ایدهآلی نیست. با فراگیر شدن تلفنهای هوشمند و رایانههای شخصی، اسپنسر مایل است به آنها بازیهایی به عمیقی و گیرایی عنلوین کنسولهای خانگی ارائه دهد.
در نهایت اسپنسر گفت مفتخر است که بگوید بازیسازان عالی ژاپن دارند از ایکس باکس حمایت میکنند. بازیکنان ژاپنی ایکس باکس در آینده قادر خواهند بود محتوای بیشتری از بازیسازان محبوبشان را روی ایکس باکس تجربه کنند، پس باید منتظر خبرهای آینده بمانند.
مایکروسافت در اوایل نسل هشتم نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و حال در نظر دارد تا به جبران اشتباهات بزرگ قبل خود بپردازد. بدون شک می توان انتظار داشت نسل بعدی کنسول کمپانی ردموندی فوق العاده خواهد بود و در این مطلب با دلایل آن آشنا می شویم. با لوکتو همراه باشید.