موردانتظارترین سریال‌های سال ۲۰۲۲

رامتین کاظمی رامتین کاظمی در 20 دی 1400
موردانتظارترین سریال‌های سال ۲۰۲۲

این مطلب ممکن است حاوی اسپویلر باشد.

 

سال ۲۰۲۲، سال پرباری برای سریال‌های تلویزیونی به نظر می‌رسد. علاوه بر اینکه سرویس دیزنی پلاس با سریال‌های فراوانی از دنیای سینمایی مارول و دنیای جنگ‌های ستاره‌ای باز خواهد گشت، شاهد فصل‌های جدید تعدادی از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تاریخ و سریال‌های جدیدی خواهیم بود که از همین حالا، انتظارات از آن‌ها بسیار بالا است.

در این مطلب، موردانتظارترین سریال‌های سال ۲۰۲۲ را که از شبکه‌های تلویزیونی و سرویس‌های مختلف پخش خواهند شد، مرور می‌کنیم. چینش سریال‌ها، قاعده‌ای ندارد و کاملا تصادفی است.

 

The Boys
پس از دو سال انتظار، فصل سوم سریال The Boys، اقتباسی از کامیک‌بوک‌های هجوگونه گرث انیس (Gareth Ennis) و دریک رابرتسون (Darick Robertson) سرانجام در تابستان ۲۰۲۲ پخش خواهد شد. سریال The Boys دنیایی را به تصویر می‌کشد که ابرقهرمانان توسط مردم پذیرفته شده‌اند و ظاهرا خدمت‌رسانان عمومی جامعه محسوب می‌شوند اما بیلی بوچر و هم‌پیمانانش قصد دارند تا چهره واقعی ابرقهرمانان را برملا کنند. در فصل سوم، بوچر چراغ سبز را برای تشکیل جوخه‌ای برای مبارزه با ابرقهرمان‌ها از دولت دریافت کرده است و کوئین میو و استارلایت نیز وارد بازی خطرناکی با هوملندر، قوی‌ترین ابرقهرمان دنیا و رهبر گروه ابرقهرمانی The Seven شده‌اند.

 

the-boys

فصل سوم سریال The Boys در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ از سرویس آمازون پرایم پخش می‌شود.

 

Better Call Saul
سریال Better Call Saul نیز دیگر سریالی است که پس از وقفه درازمدتی باز خواهد گشت. فصل ششم سریال Better Call Saul که در دو قسمت پخش خواهد شد، شامل ۱۶ قسمت خواهد بود و داستان را از انتهای فصل پنجم ادامه خواهد داد. سریال Better Call Saul که اسپین آف و پیش درآمد سریال Breaking Bad است، ماجراهای سال گودمن/جیمی مک‌گیل را قبل از آشنایی‌اش با والتر وایت و جسی پینکمن تعریف می‌کند و البته در سکانس‌های کوتاهی نیز اوضاع فعلی جیمی را پس از پایان سریال Breaking Bad به نمایش می‌گذارد. در انتهای فصل پنجم، جیمی به لالو سالامانکا کمک می‌کند تا از آمریکا فرار کند ولی اکنون که به نظر می‌رسد لالو می‌خواهد به جنگ گاس فرینگ برود، پای جیمی و همسرش کیم نیز قطعا به این جنگ باز خواهد شد.

 

better-call-saul

نیمه اول فصل ششم سریال Better Call Saul در سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد و احتمالا شبکه AMC، نیمه دوم آن را برای سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته است.

 

Ozark
سریال Ozark را می‌توان یکی از بهترین و البته نادیده گرفته شده ترین سریال‌های سال‌های اخیر دانست که علیرغم کسب جوایز متعدد، هنوز نتوانسته محبوبیت زیادی نزد عامه مخاطبان نتفلیکس پیدا کند. داستان سریال Ozark، ماجراهای مارتی و وندی بیرد است که کسب و کار پولشویی در حاشیه دریاچه اوزارک راه‌اندازی کرده‌اند. در فصل چهارم و آخر این سریال، هلن توسط ناوارو به قتل رسیده است و مارتی و وندی باید از هر ابزار و راهکاری که دارند برای نجات جان‌شان از دست ناوارو و کارتل مکزیک استفاده کنند.

 

ozark

فصل آخر سریال Ozark نیز در دو قسمت پخش خواهد شد که نیمه اول آن در تاریخ یک بهمن ۱۴۰۰ از نتفلکیس منتشر می‌شود. احتمالا نیمه دوم این سریال را نیز در میانه‌های سال ۱۴۰۱ خواهیم دید.

 

شاید برای شما جالب باشد

نقد فیلم Event Horizon

نقد سریال Cobra Kai – فصل چهارم

موردانتظارترین انیمه‌های سال 2022

 

Stranger Things
به جرأت سریال Stranger Things را می‌توان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال پس از پایان سریال Game of Thrones عنوان کرد. این سریال نه تنها نظر منتقدان و مخاطبان را جلب کرده است، بلکه با توجه به اینکه از ژانر علمی و تخیلی دهه ۸۰ میلادی الهام گرفته است، توانسته جایگاه محکمی در فرهنگ پاپ نیز پیدا کند. سریال Stranger Things ماجراهای دختری مرموز به نام الون است که دارای قدرت‌های فرابشری است و جیم هاپر، کلانتر شهر هاوکینز، سرپرستی او را بر عهده می‌گیرد. در ابتدای فصل چهارم، هاپر ناپدید شده است و همه تصور می‌کنند که او مرده است اما او به شکل مرموزی از گولاگ در شوروی سر در آورده است. الون نیز توسط جویس تحت سرپرستی گرفته شده است و به همراه جویس و پسرانش، از هاوکینز رفته است. نکته جالب درباره فصل چهارم سریال این است که بازیگران اصلی سریال که در فصل اول نوجوانانی ۱۰-۱۱ ساله بوده‌اند، اکنون جوان‌های ۱۹-۲۰ ساله‌اند و فضای سریال و رابطه بین کاراکترها، کاملا متحول خواهد شد.

 

stranger-things

فصل چهارم سریال Stranger Things قرار است در سال ۱۴۰۱، احتمالا انتهای خرداد ماه، از نتفلیکس پخش شود.

 

House of the Dragon
پایان ناامیدکننده سریال Game of Thrones باعث شد تا شبکه HBO مصمم شود تا به نحوی دل طرفداران این سریال را به دست آورد. سریال House of the Dragon، اقتباسی از رمان Fire & Blood، نوشته جرج آر آر مارتین (George R. R. Martin) و پیش‌درآمد سریال Game of Thrones خواهد بود که وقایع منجر به سقوط خاندان تارگرین را، حدود ۲۰۰ سال قبل از آغاز فصل اول Game of Thrones به نمایش خواهد گذاشت. جرج آر آر مارتین و رایان جی. کاندال (Ryan J. Condal)، خالقین این سریال هستند و مارتین وعده سریالی فوق‌العاده دیدنی و میخکوب‌کننده را داده است.

 

house-of-the-dragon

فصل اول سریال House of the Dragon متشکل از ۱۰ اپیزود در اواسط سال ۱۴۰۱ از شبکه HBO پخش می‌شود.

 

The Last of Us
با وجود اینکه اقتباس از بازی‌های ویدویی، تقریبا همیشه نتیجه نامطلوبی داشته است، اما خبر ساخت سریالی بر اساس بازی The Last of Us، توسط کریگ مزین (Craig Mazin) و نیل دراکمن (Neil Druckmann)، کارگردان بازی‌های The Last of Us با بازی پدرو پاسکال (Pedro Pascal) در نقش جول میلر، یکی از هیجان‌انگیزترین خبرهای سال ۲۰۲۱ بود. فصل اول سریال The Last of Us ماجراهای نسخه اول بازی The Last of Us را با شاخ و برگ بیشتری تعریف خواهد کرد و فاصله ۲۰ ساله بین فصل افتتاحیه تا شروع رسمی بازی را نیز پوشش خواهد داد. سریال The Last of Us درباره قاچاقچی خرده‌پا اما ماهری به نام جول میلر در دنیایی پساآخرالزمانی است که قارچ مرموزی باعث شده تا انسان‌ها به هیولاهایی زامبی‌مانند تبدیل شوند. مأموریت جدید جول این است که دختر نوجوانی به نام الی را که ظاهرا سرنوشت بشر به او وابسته است، به گروهکی به نام Fireflies (یا کرم‌های شب‌تاب – کرم‌های شب‌تاب در واقع گونه‌ای از سوسک‌ها هستند) برساند.

 

the-last-of-us

سریال The Last of Us در اواسط سال ۱۴۰۱ از شبکه HBO پخش خواهد شد.

 

Atlanta
فصل اول سریال Atlanta در سال ۲۰۱۶ و فصل دوم آن در سال ۲۰۱۸ پخش شدند و برنامه کاری شلوغ بازیگران این سریال که اکنون هر کدام ستاره‌های سینما محسوب می‌شوند، باعث شده است تا فصل سوم آن را در سال ۲۰۲۲ شاهد باشیم. داستان سریال Atlanta، ماجراهای ارنست مارکس، یک مدیر موسیقی است که تقریبا هیچ چیزی در زندگی ندارد و تصمیم می‌گیرد تا از پسر عمه‌اش، آلفرد که با اسم Paper Boi رپ می‌خواند، یک ستاره بسازد و سرنوشت خود را تغییر دهد. در فصل دوم Atlanta که، ارنست و آلفرد از یک تور اروپایی باز می‌گردند و اگرچه به نظر می‌رسد آلفرد در حال پیشرفت به عنوان یک رپر جویای نام است، زندگی ارنست هنوز هیچ سر و سامانی ندارد.

 

atlanta

فصل سوم سریال Atlanta در تاریخ چهار فروردین ۱۴۰۱ از شبکه FX پخش می‌شود.

 

همه سریال‌های Star Wars
موفقیت خیره‌کننده سریال The Mandalorian نه تنها سری Star Wars را احیا کرده است، بلکه باعث شده تا دیزنی علاقه زیادی به ساخت سریال‌های متعدد بر اساس دنیای جنگ‌های ستاره‌ای نشان دهد و اگر سریال‌های The Mandalorian و The Book of Boba Fett را در نظر بگیریم، آینده برای این سریال‌ها بسیار روشن است. در سال ۲۰۲۲ انتظار می‌رود که سرویس دیزنی پلاس چهار سریال از دنیای جنگ‌های ستاره‌ای را پس از پایان سریال The Book of Boba Fett به نمایش بگذارد.

فصل سوم سریال The Mandalorian احتمالا به کشمکش‌های چهره‌های سیاره مندلور خواهد پرداخت و حتما دین جارین و بو کاتان کریز، بار دیگر با هم ملاقات خواهند کرد. بعید نیست که دوباره سرنوشت دین جارین با گروگو که اکنون توسط لوک اسکایواکر آموزش دیده می‌شود، گره بخورد.

 

the-mandalorian

 

سریال Andor اسپین آفی از فیلم Rogue One خواهد بود و ماجراهای کاسیان اندور، جاسوس شورشی را قبل از وقایع فیلم Rogue One تعریف خواهد کرد.

سریال Obi-Wan Kenobi نیز سرگذشت اوبی وان کنوبی، شوالیه جدای را پس از وقایع فیلم Star Wars: Revenge of the Sith به نمایش خواهد گذاشت. نه تنها اون مک‌گرگور (Ewan McGregor) بار دیگر نقش اوبی وان را بازی خواهد کرد، هیدن کریستنسن (Hayden Christensen)، بازیگر نقش آناکین اسکایواکر/دارث ویدر نیز باز خواهد گشت.

 

obi-wan-kenobi

 

پس از استقبال فوق‌العاده از حضور کاراکتر آسوکا در فصل دوم The Mandalorian، دیزنی به ساخت سریال لایو اکشن مستقلی بر اساس این کاراکتر نیز چراغ سبز نشان داد و سریال Ahsoka نیز دیگر پروژه در دست تولید از جنگ‌های ستاره‌ای است.

 

ahsoka

سه سریال The Mandalorian، Andor و Obi-Wan Kenobi احتمالا در سال ۲۰۲۲ پخش خواهند شد اما بعید است که سریال Ahsoka را نیز در سال ۲۰۲۲ ببینیم.

 

Barry
فصل سوم سریال Barry، اثری ساخته شده توسط بیل هدر (Bill Hader) و الک برگ (Alec Berg)، داستان فصل دوم را که با یک کلیف هنگر به پایان رسید، ادامه خواهد داد. بری برکمن/بری بلاک یک آدم‌کش حرفه‌ای است که متوجه شده است به بازیگری در تئاتر علاقه دارد و تصمیم گرفته است تا از آدم‌کشی بازنشسته شود. در پایان فصل دوم، به نظر می‌رسد که بری هم در زمینه بازیگری در آستانه موفقیت‌های بیشتری است و هم رابطه‌اش سالی، روز به روز بهتر می‌شود اما جین کوزینو، مربی بازیگری بری از طریق فوچز، شریک سابق بری، به هویت واقعی او پی برده است.

 

barry

فصل سوم سریال Barry ممکن است قبل از پایان سال ۱۴۰۰ از شبکه HBO پخش شود و در غیر این صورت، حتما در سال ۱۴۰۱ پخش خواهد شد.

 

سریال‌های مایک فلنگن
مایک فلنگن (Mike Flangan) با ساخت سریال آنتولوژی Haunted، مینی سریال Midnight Mass و فیلم‌های Doctor Sleep و Gerald’s Game، خود را به عنوان استاد جدید ژانر وحشت معرفی کرده است و اکنون پروژه‌های او، از مورد انتظارترین فیلم‌ها و سریال‌ها محسوب می‌شوند. اگرچه فعلا خبری از فصل سوم سریال Haunted نیست، اما مایک فلنگن سریال The Midnight Club را بر اساس رمان‌های کریستوفر پایک (Christopher Pike) در مرحله پس از تولید دارد و در حال تدارک سریال The Fall of the House of Usher بر اساس داستانی از ادگار آلن پو (Edgar Allan Poe) با حضور بازیگرانی چون مارک همیل (Mark Hammil) و فرانک لانگلا (Frank Langella)‌ در کنار بازیگران همیشگی‌اش، از جمله کارلا گوگینو (Carla Gugino)، کیت سیگل (Kate Seigel)‌ و راهول کولی (Rahul Kohli) است.

 

the-fall-of-the-house-of-usher

سریال The Midnight Club احتمالا در فروردین ۱۴۰۱ از نتفلیکس پخش خواهد شد و انتظار می‌رود که مینی سریال The Fall of the House of Usher نیز تا پاییز ۱۴۰۱ توسط نتفلیکس منتشر شود.

 

شما منتظر کدام سریال در سال ۲۰۲۲ هستید. مورد انتظار ترین سریال‌های مدنظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.
 

0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
به اشتراک بگذارید در :
مطالب مرتبط

بهترین بازی‌هایی که باید به سریال تلویزیونی تبدیل شوند
بهترین بازی‌هایی که باید به سریال تلویزیونی تبدیل شوند

در این مطلب به بهترین بازی‌هایی که لایق ساخت اقتباس تلویزیونی هستند اشاره می‌کنیم. با لوکتو همراه باشید.

مهدی سلیمانی - 07 آذر 1402
سریال The Last of Us | تحلیل و بررسی اپیزود هشتم و نهم
سریال The Last of Us | تحلیل و بررسی اپیزود هشتم و نهم

در این قسمت از رادیو لوکتو دو قسمت آخر سریال The Last of Us را بررسی کردیم و در پایان به جمع بندی فصل اول سریال پرداختیم.

حامد افرومند - 14 فروردین 1402
سریال The Last of Us | تحلیل و بررسی اپیزود پنجم، ششم و هفتم
سریال The Last of Us | تحلیل و بررسی اپیزود پنجم، ششم و هفتم

در این قسمت رادیو لوکتو به تحلیل و بررسی اپیزود پنجم، ششم و هفتم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

حامد افرومند - 10 اسفند 1401
شایعه: بازی The Last of Us 3 در دست ساخت است
شایعه: بازی The Last of Us 3 در دست ساخت است

یک رسانه مدعی شده که منابع داخلی در سونی، ساخت بازی The Last of Us 3 را تایید کرده‌اند. برای خواندن جزییات بیشتر با لوکتو همراه باشید.

حامد افرومند - 20 بهمن 1401
سریال The Last of Us | تحلیل و بررسی اپیزود سوم و چهارم
سریال The Last of Us | تحلیل و بررسی اپیزود سوم و چهارم

در این قسمت رادیو لوکتو به تحلیل و بررسی اپیزود سوم و چهارم پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

حامد افرومند - 20 بهمن 1401
مشاهده موارد بیشتر
نظر خود را بنویسید

برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.